خدمات پشتیبان گیری اطلاعات

پشتیبان گیری داده ها فرآیند تکرار داده ها است تا بتواند مجموعه ای تکراری را بعد از بازیابی رویداد از دست دادن داده ها تنظیم کند. امروزه انواع مختلفی از خدمات تهیه پشتیبان داده وجود دارد که به شرکت ها و سازمانها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که داده ها امن هستند و اطلاعات بحرانی در یک فاجعه طبیعی، سرقت و یا سایر موارد اضطراری از دست نرفته است.

سالها پیش برای رایانه های شخصی (رایانه)، روش رایج پشتیبان گیری داده ها بارگیری اطلاعات از یک هارد دیسک کامپیوتر بر روی یک مجموعه از فلاپی های کوچک بود که در مخازن فیزیکی ذخیره می شدند. از آن به بعد، ظهور فن آوری های حالت جامد ، سیستم های بی سیم و دیگر نوآوری ها منجر به موقعیت هایی شده است که مدیران فناوری اطلاعات می توانند از داده های پشتیبان از راه دور پشتیبان گیری کرده یا حجم زیادی داده را به دستگاه های قابل حمل کوچک بارگیری کنند. سرویس های ابر و گزینه های مربوطه، امکان ذخیره سازی آسان داده های از راه دور را تسهیل می کنند، به طوری که اگر کل امکانات یا مکان به خطر بیافتد، داده ها ایمن هستند، در حالی که فناوری های RAID یا Mirror، گزینه های پشتیبان خودکار را فراهم می کنند.

علاوه بر پشتیبان گیری داده های از راه دور، روش های جدیدی مانند، سیستم های failback  و failover systems وجود دارد که به طور خودکار مقصد داده را وقتی یک مقصد تحت تاثیر منفی قرار میگیرد، تغییر میدهد. همه این گزینه های جدید باعث تقویت بیشتر امنیت داده ها می شوند، زیرا بسیاری از فعالیت های تجاری و دولتی به طور فزاینده ای وابسته به انواع مختلف داده های ذخیره شده هستند.

داده هایتان راهتان را حفظ می کند.

داده ی شرکت همه چیز آن شرکت است . به همین دلیل است که راه حل حفاظت، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات شما باید طیف وسیعی از منابع داده، انواع فایل ها، رسانه های ذخیره سازی و حالت های پشتیبان را پوشش دهد.رویکرد حفاظت یکپارچه و خودکار ما به شما یک نمایش کامل و ساده از تمام داده های ذخیره شده بدون توجه به جایی که قار دارد- در سایت و یا در ابر، می دهد.

پشتیبان گیری از پایگاه های داده، فایل ها، برنامه ها و VM ها با حداکثر کارایی با توجه به نوع داده و مشخصات بازیابی. یکپارچه سازی عکس های سخت افزاری. بهینه سازی ذخیره سازی با deduplication. داده های خود را به سرعت و به آسانی، هر زمان که نیاز دارید، بازیابی کنید و گزارش های خود را به صورت مستمر بهبود دهید و فرایندهای پشتیبان گیری و بازیابی را بهبود ببخشید.

رویکرد “بازگشت به اصل” به امنیت سیستم می تواند تعداد کارهای اداری را کاهش دهد و امنیت کلی یک شبکه سازمان را بهبود بخشد. کسانی که مسئولیت مدیریت عملیات روزانه IT و یا استراتژی سطح C برای IT را دارند، اغلب می توانند در حالت واکنش پذیر باشند-به ویژه پس از حادثه امنیتی- که میتواند منجر به یک حس سرکوب شدگی و خریدهای غیرضروری شود.

بازگشت به اصول اولیه این است که مطمئن شوید اولویت ها متمرکز شده اند. به عنوان مثال، به جای تلاش برای محافظت از هر دستگاه در شبکه، سازمان ها باید بر روی بهترین شیوه های حفاظت از داده تمرکز کنند. حفاظت از داده ها از طریق پشتیبان گیری و بازیابی بهترین عمل ضروری است و اگر بدترین اتفاق رخ دهد، می تواند تفاوت را ایجاد کند.

شناسایی اهداف پشتیبان اولیه:

حفاظت از داده ها نوعی از عملکرد درست کردن و فراموش کردن آن نیست. اغلب این یک اقدام پیچیده است که نیاز به مراحل مختلف دارد. با این حال، این یک فناوری حیاتی مهم پایه است که شامل یکی از سه پایه اساسی پشتیبان برای مبانی امنیت فناوری اطلاعات می شود.

هنگامی که برای حفاظت از داده ها می آید، چون بسیاری از تیم های IT در حالت های واکنشی کار می کنند، آنها معتقدند که خرید فایروال و یا تلاش برای محافظت از یک شبکه داخلی سازمانی با استفاده از سخت افزار یا نرم افزار نهایی، بهترین استراتژی است. در حالی که در وسایل پیشگیری از تهدید مانند فایروال ارزش وجود دارد، اولویت اول باید درک کردن جایی باشد که داده های حساس روی شبکه قراردارند و اینکه چطور باید محافظت شوند.

اولین گام در استراتژی حفاظت از داده ها باید شناسایی کند که کدام اطلاعات بیشتر برای یک سازمان حساس هستند. (فراتر از الزامات مندرج در قوانین و مقررات خاص صنعت). بهره برداری از دانش کاربران، به طور معمول کارمندان، می تواند بسیار سودمند باشد. کاربران اغلب در مورد داده هایی که از IT استفاده میکنند بیشتر می دانند به این دلیل که آن ها را به طور مداوم استفاده می کنند. این نوع شناسایی داده ها می تواند بخصوص در هنگام مشاهده داده های بدون ساختار مفید باشد.

یک استراتژی پشتیبان گیری و بازیابی ایجاد کنید:

هنگامی که داده های حساس شناخته شده است، مرحله دوم ایجاد استراتژی پشتیبان گیری و بازیابی جامع با پشتیبان گیری برنامه ریزی شده از اطلاعات بحرانی است. اکثر سازمان های بزرگ با یک تیم فناوری اطلاعات، در حال حاضر پشتیبان گیری کرده و برنامه ای برای پشتیبان گیری دوره ای خواهند داشت. در حالی که مهم است که هر گونه اطلاعات حساس جدید را در یک استراتژی پشتیبان تجدید نظر شده قرار دهیم،تاکید برای کسانی که برنامه های ثابت دارند باید در بخش بازیابی باشد.(قدم بعدی)

گام سوم این است که اطمینان حاصل شود که پشتیبان گیری همیشه آزمایش می شود. بسیاری از تیم های IT با اهداف خوب، استراتژی های پشتیبانی بسیار خوبی دارند اما در تست پشتیبانشان شکست میخورند. اگر شما نمی توانید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید تمام تمرینات غیرکاربردی است. پشتیبان گیری برای بازیابی باید قابل اعتماد و آسان باشد. انجام آزمونهای معمول پشتیبان گیری بسیار مهم است و اگر پشتیبان گیری رمزگذاری شده باشد، در موارد اضطراری دو برابر مهم است. بازیابی یک پشتیبان قبلی می تواند تنها راه حل باشد.

بدون شک می توان گفت که پشتیبان ها نیز باید در خارج از سایت در صورت شکست امنیتی فیزیکی، آتش سوزی یا دیگر فاجعه طبیعی که در آن سخت افزار از بین رفته است، ذخیره شوند. داشتن پشتیبان در مکان های مختلف نیز امنیت آنها را افزایش می دهد.

یک استراتژی جامع امنیتی ایجاد کنید:

حفاظت از داده ها از طریق پشتیبان گیری و بازیابی یک تابع IT اولیه است،یکی که بیشتر تیم های IT در حال حاضر باید انجام دهند،با این حال بسیاری از پشتیبان گیری ها تست نشده است که می تواند به فاجعه منجر شود، آیا آنها باید به عنوان سرویس استفاده شوند؟با فراوانی داده های بدون ساختار در اکثر شبکه های شرکت های بزرگ،ممکن است اطلاعات بحرانی نیز محافظت نشده باشد.

ایجاد یک استراتژی پشتیبان گیری و بازسازی گسترده می تواند شما را در مورد یک حمله محافظت کند و لازم نیست پیچیده شود.

BDR  چیست؟

BDR مخفف Backup / Disaster Recovery است و به آرشیو سیستماتیک داده ها می پردازد که می تواند در صورت آسیب یا از دست دادن بازیابی شود. شما میتوانید از BDR به عنوان بیمه برای داده هایتان استفاده کنید  و دقیقا مانند سایر انواع بیمه ها، بهتر است نسبت به حوادث ایمن باشیم. متاسفانه، کسب و کارهای کوچک اغلب BDR را کم اهمیت می دانند.

یکی از مهمترین اشتباهاتی که کسب و کارها دارند، بازیابی فوری پشتیبان را تنها برای یک فاجعه طبیعی یا یک رویداد فاجعه بار می دانند.حقیقت این است که هر حادثه ای که اطلاعاتتان را غیر قابل دسترس کند یک فاجعه است. خوشبختانه، سیستم های پشتیبانی وجود دارد که کسب و کارتان می تواند برای کاهش میزان خرابی متحمل شده، آنرا پیاده سازی کند.

چرا کسب و کار شما نیاز به یک راه حل BDR:

چند هفته پیش یک مشتری یک مسئله را تجربه کرد که سرورشان را پایین می آورد. پس از بررسی بیشتر سرور غیر قابل استفاده تشخیص داده شد. این مسئله در ابتدای یک روز کاری پر مشغله مشخص شد. خوشبختانه این مشتری یک راه حل BDR داشت. در عرض دو ساعت، کارشان برگشت و در حال اجرا بود. یکی از تکنسین های ما توانست دستگاه BDR را به عنوان یک سرور به کار اندازذ تا سرور اصلیشان بتواند تعمیر شود.

به نظر می رسد، سرور اصلی مشتری باید توسط سازنده تعمیر شود، که 5 روز پس از تشخیص اولیه این مسئله زمان میبرد. آیا می توانید کار خود را برای یک هفته متوقف کنید؟ اکثر مشاغل تنها چند ساعت میتوانند.

مثال فوق به عنوان تنها یکی از سناریوهای بسیاری از مسائل پیش بینی نشده است که باعث می شود سرور یا سایر ایستگاه های کاری ضروری به مشکل برسند. اگر شغل شما یک راه حل پشتیبانی ندارد، شما به طور بالقوه، ساعتها، روزها یا هفته ها متوقف میشوید.

آیا می دانید یک ساعت قطعی چه هزینه ای برای کارتان دارد؟بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، تمام عوامل را که به هزینه خرابی می انجامد، کم اهمیت می دانند. این نمودار درک بهتری از میانگین ضررها در هر ساعت به شما می دهد.

با توجه به مطالعه انجام شده، در طی شش ماه گذشته، 46 درصد از شرکت کنندگان در طول مدت شش ماه گذشته، بخشهای ضروری کسب و کار خود را از دست دادند. احتمالا ، این یک فاجعه بزرگ نیست اگر شغل شما برای چند ساعت یا حتی یک روز متوقف شود. اگر شما یک راه حل پشتیبان ندارید، خطر سقوط خود را افزایش می دهید.

راه حل BDR خود را اجرا کنید

اولین گام در اجرای راه حل BDR برای کسب و کار شما، ارزیابی است. متخصص فناوری دارای مهارت و دانش برای ارزیابی کسب و کار شما و ارائه راه حل های مناسب پیشنهاد میشود.متخصصان پشتیبان گیری هوپاد می توانند با ارزیابی کسب و کار شما بهترین راه حل ها را ارائه دهند که در کوتاه ترین زمان قادر به برگرداندن داده های حیاتی کسب و کارتان باشید.

راه حل های پشتیبان گیری هوپاد:

  • Veeam Backup

  • Veritas Backup Exec

شرکت هوپاد با توجه به نیازمندی خاص کسب و کار شما قادر به ارائه طرح های نوین در پشتیبان گیری نیز می باشد.

فرم درخواست مشاوره

خوشحال می شویم اگر بتوانیم با راهنمایی مشکلات شما را حل کنیم. هوپاد با ارائه راه حل های رایانش ابری، آرامش خاطر در زمینه فناوری را برای شما به ارمغان می آورد.






X
درخواست مشاوره