خدمات سیتریکس در ایران

پیاده سازی Citrix در ایران، Citrix XenApp، Citrix XenDesktop، لایسنس XenDesktop، پیاده سازی NetScaler و … از جمله خدمات شرکت هوپاد در حوزه سیتریکس است.

سیتریکس چیست؟

سیتریکس، روی یک اصل تمرکز دارد: اینکه در تمام دنیا داده ها و نرم افزارها به صورت ایمن، به راحتی قابل دسترسی باشند. از هرجایی و در هر زمانی و روی هر دستگاه و شبکه ای.

استراتژی برای دستیابی به دیدگاه ما:

همانطور که همه‌ی کسب و کارها به کسب و کارهای دیجیتالی تبدیل می شوند، سازمان ها نیز باید به ایجاد مدل های تجاری جدید، راه های جدید برای تعامل با کارکنان و مشتریان و راه های جدید برای کار روی بیاورند.

با این حال، پیچیدگی و محدودیت های سیستم های قدیمی و نگرانی ها نسبت به امنیت، مانع بزرگی برای شرکت ها در انتقال کامل به آینده دیجیتال شده است.

ما بر این باوریم که یک راه بهتر برای قدرت سازمانی دیجیتال وجود دارد. برای جلوگیری از تحولات دیجیتال و درک دیدگاه سیتریکس ، این شرکت بر چهار استراتژی اصلی تمرکز می کند:

  • تبدیل شدن به رهبر در فضای کاری به عنوان یک سرویس (WaaS) با ارائه پلت فرم جامع و یکپارچه صنعت برای برنامه امن، داده ها و تحویل شبکه به عنوان یک سرویس در Citrix Cloud
  • تقویت رهبری و رشد در برنامه های کاربردی، مجازی سازی و تحرک.
  • به دست آوردن موقعیت رهبری شفاف برای راه حل های ارائه شبکه امن برای شرکت ها، ارائه دهندگان خدمات متوسط بازار و خدمات استراتژیک
  • تبدیل به یک راه حل ترجیح داده شده و مورد استفاده برای هماهنگ سازی و اشتراک گذاری فایل سازمانی (EFSS) برای کاربران تجاری در تمام بخش ها.

سیتریکس، راه حل های زیر را ارائه می کند که می توانید با توجه به نیاز سازمان خود آن ها را استفاده نمایید :

1.مجازی سازی نرم افزار و دسکتاپ

2.مدیریت جامع سیار(EMM)

3.سیستم به اشتراک گذاری فایل (EFSS)

4.شبکه

ما به مشتریان کمک می کنیم که آینده کار را با فراهم آوردن جامع ترین فضای کاری ایمن دیجیتالی که برنامه ها، داده ها و خدمات افراد را به کارآیی وفق دهد، و همچنین توانایی IT برای اتخاذ و مدیریت محیط های پیچیده ابری را تسهیل دهند. سیتریکس در سال 2016 درآمد سالانه 3.42 میلیارد دلار داشت، راه حل های Citrix در بیش از 400،000 سازمان شامل 99 درصد Fortune 100 و 98 درصد از Fortune 500 استفاده می شود.

پیشینه رایانش ابری در داخل و خارج از کشور

کشورهای پیشرفته از رایانش ابری در حوزه های مختلف برای بهینه کردن سیستم کامپیوتری خود بهره گرفته اند. در این کشورها شرکتهایی که به start up معروفند و سرمایه چندانی برای شروع کار خود ندارند خدمات کامپیوتری که قرار است ارائه کنند بهصورت یک سرویس از فراهم کنندگان رایانش ابری خریداری میکنند و به میزان استفاده خودشان هزینه پرداخت میکنند.

در این کشورها، سازمانهای بزرگ به سمت رایانش ابری مهاجرت کرده اند که البته بنا به حساسیت اطلاعات سازمان، ابر خصوصی یا ابر عمومی را بکار برده اند. ناگفته نماند که درصد استفاده شرکتها و سازمانها از رایانش ابری در کشورهای پیشرفته رو به رشد است چراکه بستر مخابرات این کشورها پاسخگوی پیشنیازهای رایانش ابری به صورت وسیع است. بر اساس تحقیقات موسسه گارتنر، انتظار میرود سرمایه گذاری در رایانش ابری تا سال 2014 به 150 میلیارد دلار و تا سال 2015 به 220 میلیارد دلار برسد. اخیراً سازمانهای دولتی شروع به استفاده از معماری، بسترها و برنامه‌های رایانش ابری جهت تحویل خدمات و برآورده ساختن نیازهای زیرمجموعه خودکرده اند.

در ایران در دانشگاه‌ها و محیط‌های پژوهشی در حوزه رایانش ابری تحقیقاتی انجام شده است که بیشتر در محیط های دانشگاهی به رایانش ابری در بستر open source و در محیطهای جدی و عملیاتی از نرم افزارهایی که باید خریداری شود مانند Citrix ، VMware Azure, و غیره بهره جسته اند. برای شرکتهای startup هنوز جا نیفتاده است که استفاده از رایانش ابری و بهره جستن از خدمات اجاره ای چقدر در هزینه های آنها صرفه جویی میکند و بیشتر شرکتهای کوچک ترجیح میدهند تا از خرید تجهیزات برای خود استفاده کنند. سازمان‌های بزرگ و بانکها در زمینه رایانش ابری مطالعاتی کرده اند و در برخی موارد شاید نرم افزارهایی که در بستر رایانش ابری اجرا شود را به کاربرده اند. سازمانهای بزرگ در ایران ترجیح می‌دهند از بستر اینترنت و ابر عمومی استفاده نکنند. البته در برخی سازمانها دیده شده که نرم افزار خاصی را به صورت ابر عمومی که البته نه از بستر اینترنت بلکه از بستر یک شبکه خصوصی از فراهم کننده سرویسی تحویل بگیرند. درمجموع استفاده همه جانبه از رایانش ابری در ایران انجام نشده ولی در حال حاضر سازمان های زیادی در سطح کشور به سرعت در حال پیشروی در زمینه پیاده سازی ساختار رایانش ابری به صورت خصوصی در مجموعه داخلی خود می باشند.

پیاده سازی سیتریکس در ایران

Citrix در ایران روندی رو به رشد داشته و به زودی تعداد سازمان‌های بیشتری به این روند خواهند پیوست. امروزه در ایران تعداد اندکی از سازمانها برای متمرکزسازی نرم افزارهای سازمانی خود به رویکردهای Citrix روی آورده اند و این روند در سازمانهای دولتی و خصوصی ایران رو به رشد است. شرکت هوپاد با پیاده سازی جدیدترین نسخه سیتریکس می تواند امکان مدیریت ساده و مرکزی نرم افزارها را به سازمان ها و شرکت های خصوصی ارائه کند. مزایای سیتریکس برای سازمانها ، کارایی بالا و کاهش هزینه را به همراه می آورد. به عنوان مثال سازمانی که در تمامی شهرهای ایران شعبه دارد و دارای 3000 کارمند می باشد، به منظور به روز رسانی یک نرم افزار ساده می بایست پروژه ای تعریف گردد و برای تمامی کاربران این سازمان در تمام شعب این به روز رسانی صورت پذیرد. در صورتی که با وجود سیتریکس و مدیریت مرکزی نرم افزارها از یک پنل، به راحتی می توانید این به روز رسانی را انجام دهید و برای تمامی کاربران سراسر ایران این به روز رسانی به صورت همزمان انجام می پذیرد.

خدمات هوپاد در حوزه‌ی سیتریکس

Citrix XenApp محصولی است که Microsoft Remote Desktop Session Host  را با نام قبلی Terminal Services با پروتکل Citrix HDX گسترش داد.

خدمات XenApp و Remote Desktop به دپارتمانهای فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی ویندوز و منابع محاسباتی مرکزی را در یک مرکز داده ایمن مدیریت کنند.

کاربران می توانند به برنامه های Citrix XenApp از هر کجا و از کاربران غیر ویندوز دسترسی پیدا کنند.

citrix در ایران

یک محیط XenApp شامل سه بخش است:

  • یک سیستم عامل چند کاربره: ویندوز سرور مایکروسافت با قابلیت Remote Desktop Session Host اجازه می دهد تا چندین کاربر به طور مستقل دسترسی به یک سرور داشته باشند. کاربران می توانند به برنامه های کاربردی Citrix XenApp و یا دسکتاپ های مبتنی بر جلسه متصل شوند.
  • نرم افزار XenApp: XenApp برنامه های Remote Desktop Services و دسکتاپ را به دستگاه های کاربر از طریق پروتکل HDX گسترش می دهد. HDX از قابلیت های صفحه نمایش از راه دور، هدایت چندرسانه ای، هدایت USB و انواع مختلف قابلیت های دیگر، بسته به دستگاه کاربر فراهم می کند.
  • دستگاه های کاربران: به برنامه های کاربردی Citrix XenApp و جلسات را می توان توسط endpoint و با استفاده از یک نرم افزاری  به نام Receiver Citrix ، دسترسی پیدا کرد. Receiver برای مجموعه ای بسیار وسیعی از کاربران و سیستم عامل هاست.

  • Citrix XenDesktop

بستر نرم افزاری است برای مجازی سازی دسکتاپ (میز کار) کاربران سازمان که به آنها امکان دسترسی و اجرای دسکتاپ ها از روی  سرورهای مرکزی سیتریکس را می دهد. آنها از هر دستگاهی و از هر کجا می توانند به این سرورها دسترسی داشته باشند.

Xen ، بخشی از پروژه “The XenoServer wide-area computing project” در دانشگاه کمبریج بوده است. در سال 2003 اولین نمونه از Xen معرفی شد.

XenDesktop ، یک محصول توسعه یافته VDI (Virtual Desktop Infrastructure) ، است که توسط شرکت سیتریکس به فروش می رسد. کاربران توسط Citrix Receiver  به نرم افزارهای سازمانی خود متصل می شوند. نرم افزارها توسط XenApp مدیریت و تحویل کاربران می شوند.

XenDesktop به کاربران قابلیت کار از راه دور را می دهد که باعث کاهش هزینه های فناوری اطلاعات می شود. XenDesktop همچنین باعث افزایش امنیت در داده های سازمانی می شود چراکه داده ها دیگر روی سیستم های شخصی کاربران ذخیره نمی شود و تمامی اطلاعات و نرم افزارهای کاربران روی سرورهای سازمان قرار دارند.

XenDesktop با استفاده از “Desktop Delivery Controller” ، تحویل و مدیریت دسکتاپ ها را مدیریت می کند. هم چنین از چندین Hypervisor پشتیبانی می کنند از جمله XenServer ، Vsphere  ، Hyper-v و Acropolis که می توانند ماشین های مجازی بسازند و اجرا کنند.

XenDesktop می تواند دسکتاپ های ماکروسافتی ، لینوکسی و سروری را با همان کیفیت فیزیکی ارائه کند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی گرافیک ، بار کاری می تواند به صورت اختصاصی به واحد های پردازشی گرافیکی دسترسی یابد و از مزایای GPU-Accelerated گرافیک برخوردار شود.

xenapp and xendesktop در ایران

تاریخچه XenDesktop :

در سال 2016 سیتریکس ، نسخه ای را با نام XenDesktop Service را منتشر کرد. با این نسخه ، سیتریکس تمامی اجزای Back-end در SaaS را ارائه و پشتیبانی کرد. دسکتاپ های مجازی می توانند در داخل سازمان یا ابرهای عمومی میزبانی شوند.

در سال 2017 ، سیتریکس نسخه ی دیگری به نام XenDesktop Essentials را منتشر کرد که اجزای Back-end را به عنوان سرویس و بارکاری دسکتاپ در ویندوز آژر (Azure) میزبانی می کند.

ویژگی کلیدی XenDesktop:

Citrix HDX ، مجموعه ای از تکنولوژی های مختلف شامل پروتکل  معماری محاسبه ریموت ، فشرده سازی داده و هدایت چند رسانه ای به کاربر می باشد که قابلیت دسکتاپ های ریموت و مجازی را برای سیتریکس فراهم می آورد. HDX همچنین قابلیت استفاده از Skype for business  را برای کاربران فراهم آورده است.

استفاده از XenDesktop  ، به مدیران IT توانایی مدیریت  و اعمال سیاست هایی مانند عدم دسترسی به پرینتر ، غیرفعال شدن چند دسکتاپ و .. را می دهد.

لایسنس XenDesktop:

سیتریکس دو نوع لایسنس برای XenDesktop در نظر گرفته است. اولین مدل لایسنس ، per-user  است که  به تعداد یوزرها لایسنس می دهد. یعنی یک یوزر از هر دستگاهی که بخواهد می تواند به سرور متصل شود.نوع دوم ، لاسینس برای یک نوع دستگاه خاص است. یعنی هر تعداد کاربر از روی آن دستگاه می توانند به سرور متصل شوند.

تفاوت XenDesktop و XenApp:

XenDesktop محصولی است برای همراهی XenApp ، این دو محصول همراه هم منافع زیادی را برای سازمان به ارمغان می آورند. XenApp بستری از نرم افزارهای مشترک بین کاربران را فراهم می کند در صورتی که XenDesktop ، دسکتاپ های مجازی منحصر بفرد به کاربران ارائه می کند که بین آنها مشترک نیست.

  • NetScaler

NetScaler، کنترل کننده تحویل نرم افزار (ADC) است که باعث می شود نرم افزارها پنج برابر سریع تر برای کاربران اجرا شوند. هم چنین قابلیت تعادل بار(load balancing) و Server Offloading را برای افزایش دسترس پذیری ارائه می کند.

سایت های ماکروسافت ، eBay ، weather.com ، CNET و MasterCard از این میان پرطرفدارترین سایتهایی هستند که از Citrix NetScaler استفاده می کنند.  این محصول در هزاران شبکه به منظور بهینه سازی ، امنیت و کنترل تحویل سرویس های ابری و افزایش سرعت تحویل به  کاربران نهایی پیاده سازی شده است.

NetScaler ، به دو صورت دستگاه فیزیکی و نرم افزاری در دسترس می باشد. هم چنین مدل pay-as-you-grow  در مدل نرم افزاری آن در میان مشتریانش بسیار محبوب است چراکه مشتریانی که پهنای باند رو به گسترشی دارند می توانند از این مدل خریداری نمایند.

سیتریکس در ایران

مزایای پیاده سازی NetScaler:

  • مدیریت ترافیک کاربران در لایه های 4 و 7
  • افزایش سرعت نرم افزارها تا پنج برابر
  • فشرده سازی (Compression)
  • Caching
  • امنیت پایدار نرم افزارها
  • کاهش هزینه های فناوری اطلاعات سازمان همزمان با افزایش کارایی
  • افزایش سرعت در SSL
  • نظارت بر نحوه کارایی نرم افزارها

فرم درخواست مشاوره

خوشحال می شویم اگر بتوانیم با راهنمایی مشکلات شما را حل کنیم. هوپاد با ارائه راه حل های رایانش ابری، آرامش خاطر در زمینه فناوری را برای شما به ارمغان می آورد.






X
درخواست مشاوره