روند رایانش ابری در سال ۲۰۱۸

روند رایانش ابری در سال 2018

چند ماه گذشته را به جمع آوری تحقیقات و روند رو به رشدی از برای کسب و کارهایی که تغییر داشته اند و یا در حال تغییرند، پرداخته ایم تا یک چشم انداز متوازن آماده کنیم که به شما برای راه اندازی یک کسب و کار متقاعد کننده کمک کند.

امنیت و رمزگذاری

  • بیشتر از ۸ نفر در ۱۰ نفر (۸۳%) از ۱۲۰۰ نفر- تصمیم گیرندگان حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای جهانی که زیرساخت ها را به عنوان یک سرویس طراحی میکنند بر این باورند که ارائه دهندگان سرویس ابری از اطلاعاتشان در ابر محافظت می کنند.
  • ۵۶% گفته اند که با ذهنیت ابری کار می کنند و ۴۳% هنوز راه حل های پیش فرض و محلی خود را دارند.

پذیرش:

وریتاس- ۸۷% در حال استفاده هستند و یا برای استفاده از دو یا چند ارائه دهنده ابر برنامه ریزی میکنند و ۴۲% برای ۲ یا بیشتر هدفگذاری میکنند.

فارستر- ۳۸% درصد از تصمیم گیرندگان سازمانی گفته اند که آنها ابرهای خصوصی را می سازند، ۳۲% خدمات ابر عمومی را تهیه می کنند و باقیمانده در حال برنامه ریزی برای برخی از شکل های تکنولوژی ابر در سال پیش رو هستند.

  • رایانش ابری افزایش ۶۷دلار در سال ۲۰۱۵ را ، ۱۶۲ دلار در سال ۲۰۲۰ را پیش بینی میکند. در سال ۲۰۲۰، ۱۹% افزایش می یابد.
  • ۷۴% از CFO های تکنولوژی می گویند که رایانش ابری بیشترین تاثیرات را بر روی کسب و کارشان در سال ۲۰۱۷ خواهد داشت.
  • گارتنر پیش بینی میکند که بازار خدمات جهانی ایر عمومی به میزان ۱۸% در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد خواهد کرد .
  • بیش از ۹۰% از سازمان های تاسیس کننده استفاده از ابرهای چندگانه را برای چند سال آینده برنامه ریزی میکنند.

روند مدل :

CIO/IDG– 59% از پاسخ دهندگان ممیزی می گویند که آنها مدل ابر ترکیبی را می پذیرند.

رایانش ابری

  • پیش بینی شده که ۵۶% از پلتفرم به عنوان سرویس PaaS ، که به عنوان سریع ترین بخش از سیستم عامل های ابر شناخته شود، استفاده می کنند.
  • ۶۴% بر روی نرم افزار به عنوان سرویس SaaS سرمایه گذاری خواهند کرد.
  • ۵۸% بر روی زیرساخت به عنوان یک سرویس سرمایه گذاری میکنند.

نمودار رایانش ابری

محدودیت هزینه:

  • بهینه سازی هزینه های ابر ابتکاری عالی برای استفاده کنندگان ابر است (۵۳%)، دقیقا پیش از حرکت به حجم کاری بیشتر به ابر(۵۲%)
  • با وجود تمرکز زیاد بر روی مدیریت هزینه ابر، تنها میزان کمی از شرکت ها انجام اقدامات حیاتی برای بهینه سازی هزینه های ابر را اطلاع داده اند، از قبیل تعطیل کردن حجم های کاری استفاده نشده یا انتخاب ابرها و مناطق ارزان قیمت.

رایانش ابری

  • نظارت بر مصرف ابر تاثیرات بسیاری دارد. مدیران IT در سال ۲۰۱۷ در احتساب هزینه های ابر به عنوان بهترین شیوه های بالقوه پبشرفت خواهند داشت و در حال حاضر اتفاق می افتد. تحلیل فارستر- دیو بارتولیتی میگوید که یک طراح ابر برای یک شرکت نرم افزاری بزرگ ۳۰۰۰۰۰ دلار از یک حساب ابری۲٫۵ میلیون دلاری را با نظارت بر مصرف خود تراشیده است. و ابزارهای مدیریتی از قبیل AWS، توانایی ابریو کلودین در دسترس هستند.  برای هزاران نفر از متخصصان فنی،این نوع اطلاعات معمولا برای تعیین نحوه تغییر مسیرهای شخصیشان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

ارائه دهندگان برتر ابر ۲۰۱۸

 

ارائه دهندگان برتر رایانش ابری

ارائه دهندگان برتر ابر ۲۰۱۸: AWS، مایکروسافت، پلتفرم ابر گوگل، IBM Cloud، اوراکل، Alibaba

در اینجا نگاهی به رتبه سالانه، راهبردهای ابر ترکیبی و رویکردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در میان ارائه دهندگان ابرهای عمومی می اندازیم.

 

انتخاب ارائه دهندگان ابر عمومی در حال تبدیل شدن به یک بحث فزاینده است که به خوبی فراتر از مقیاس میرود. همه ما بازیکنان بزرگ ابر را می شناسیم – AWS، Google Cloud Platform، IBM Cloud و مایکروسافت Azure – اما انتخاب  آنها بستگی به نیازهای سازمانی شما دارد.

اول، چند چیز که باید توجه داشته باشید: این لیست از ارائه دهندگان ابرعمومی در اطراف ارائه دهندگان خدماتی است که نرم افزار، پلت فرم و زیرساخت را به عنوان یک سرویس ارائه میدهند. اینجا تعداد زیادی ارائه دهندگان ابر وجود دارد که در برخی از قسمت های نرم افزار سازمانی تخصص یافته اند.

شرکت ها به طور فزاینده ای با ارائه دهندگان خدمات ابر عمومی بزرگ همراه با یک متخصص همکاری خواهند کرد. به عبارت دیگر، Salesforce همکاری با وب سرویس های آمازون، Google Cloud Platform و همچنین با IBM دارد. Workday و آی بی ام در بسیاری از جهت ها با یکدیگر ارتباط دارند.

در میان بزرگترین بازیکنان ابرعمومی، افشا و شفافیت در محصولات، مصارف و قیمت گذاری بهتر از همیشه است. با توجه به این واقعیت در اینجا نگاهی به بازیکنان بزرگ ابرهای عمومی بر اساس نظرات عمومی، گزارش های درآمد و گزارش ۲۰۱۶ State of the Cloud می کنیم.

نرخ درآمد:

سه ماهه چهارم قسمتی از یک حوزه آبریز را برای بازیکنان رایج ابر عمومی فراهم کرده است، گوگل در واقع درآمد ابر خود را نشان داده است.

Pichai، مدیر عامل شرکت گوگل در سه ماهه چهارم سال جاری، گفت که G Suite و Google Cloud Platform اکنون یک میلیارد دلار در هر سهم کسب و کار است. او گفت:

ما بر این باوریم که پلتفرم Google Cloud که براساس داده های گزارش شده عمومی برای ۱۲ ماه تا پایان ماه دسامبر ۲۰۱۷ است، سریعترین مؤسسه ارائه دهنده بزرگ ابر عمومی در جهان است. ما همچنین به طور فزاینده ای در حال انجام معاملات بزرگتر و استراتژیک بیشتری با مشتریان هستیم. در واقع، تعدادی از معاملات بیش از یک میلیون دلار در تمام محصولات ابر بیش از سه برابر از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ است.

تحلیلگر Jefferies Brent Thill تخمین زده است که نیمی از درآمد ابری گوگل از G Suite گرفته شده است.

با درنظر گرفتن افشاگری گوگل در مورد کسب و کار ابر خود،  از لحاظ فروش بسیار ساده تر بود که سفارشات خرید را تعیین کند. مایکروسافت در آخرین سه ماهه خود درآمد ابری خود را نشان داد و نرخ بهره سالانه در حدود ۲۱ میلیارد دلار است.وب سرویسهای آمازون رشد قوی سه ماهه چهارم را نشان داد و نرخ بهره سالانه آن ۲۰٫۴ میلیارد دلار بود. شایان ذکر است که AWS تمامی درآمد عملیاتی آمازون در سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داده است.درآمد حاصل از خدمات آی بی ام، شامل نرم افزار، پلت فرم و زیرساخت، بیش از ۱۰ میلیارد دلار است.

و اوراکل، که به صورت خطی از پیشرفت ابر برخوردار است، به مقیاس رسیده است و شرط می بندد که ویژگی های مستقل و داده ها به عنوان یک سرویس متفاوت هستند.

یک فروشنده ابری که ارزش دیدن دارد، Alibaba است که یک AWS مبتنی بر چین به طرق مختلف است. Alibaba ویژگی های یک کلیپ سریع را اضافه می کند، بر روی هوش مصنوعی شرط بندی می کند و تجارت عظیم الکترونیک را مدیریت می کند.

هنگامی که شما به ارائه دهندگان عمده ابر عمومی نگاه می کنید، مشخص است که AWS و مایکروسافت Azure دو شرکت برتر هستند. نظرسنجی RightScale از ۹۹۷ پاسخ دهنده در صنایع و اندازه های مختلف شرکت این داستان را می گوید.

مشکل مایکروسافت در مقابل AWS این است که دو غول ابر کاملا  هماهنگ نیستند. سود تجاری ابر مایکروسافت شامل  ۳۶۵ است که در فروش غلبه دارد.

خدمات اصلی که در ابر تجاری هستند، Azure؛ سرویس های کسب و کار Office 365 (Exchange Online، SharePoint Online، Skype For Business Online، Microsoft Teams)؛ دینامیک ۳۶۵؛ و Enterprise Mobility + Security Suite (EMS).

به عبارت دیگر، کسب و کار ابری تجاری مایکروسافت بیشتر شبیه Google Cloud Platform و G Suite است تا AWS

 

راه خروجی در اینجا این است که  این ارائه دهندگان ابر احتمالا به مشترکان شرکت های سازمانی تقسیم می شوند که به دنبال بهینه سازی هزینه ها هستند و اغلب فروشندگان را در مقابل یکدیگر قرار می دهند.

در حالی که شرکت ها به دنبال داشتن چند بازیکن ابر در دسته خود هستند، آنها همچنین احتمالا ابرهای خصوصی خود را اجرا خواهند کرد. این روش ابر ترکیبی احتمالا برای آینده قابل پیش بینی است.

این واقعیت این است که VMware در AWS در حال افزایش است. در سطح VMware و AWS به نظر می رسد که یک زن و شوهر عجیب و غریب هستند. اما در جهت های مختلف مشارکت میکنند.اول، تعداد ماشین های مجازی را در ابر بر اساس RightScale بررسی کنید.

ساتیا نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، بارها ابر رایانه ای را در سه ماهه دوم مالیات شرکت معرفی کرد. نادلا گفت:

برای من، همه اینها باعث می شود که واقعا یک مزیت معماری در مورد یک روند سکولار جدید وجود داشته باشد. بنابراین زمانی که ما در مورد ابر هوشمند و عصر هوشمند فکر می کنیم و سپس آن را به کسب و کار آزور وارد میکنیم، شما می توانید آن را در هر لایه ببینید. هنگامی که آن را به زیرساخت می آید، ما تنها ارائه دهنده ابر هستیم که محاسبات ابر هیبریدی واقعی با آزور و آزور Stack فراهم می کنیم. هنگامی که به سطح داده می آید، ما یکپارچگی واقعی داریم.

ارائه دهندگان برتر رایانش ابری

ارائه دهندگان برتر رایانش ابری

 

شرط Azure مایکروسافت این است که دسته سازگار در سراسر ابر عمومی، مرکز داده، اینترنت چیزها و عصر و داده ها در شرکت با روش های ترکیبی برنده شود.با توجه به اینکه AWS با VMware همراه است و مایکروسافت دسته خود را در سرتاسر شرکت دارد، Google Cloud Platform را با سیسکو به برنامه داده های ترکیبی خود متصل می کند.

در ماه اکتبر، گوگل و سیسکو، مشارکتی را مبنی بر اتصال بهتر زیرساخت های غول شبکه با سرویس های Google مشخص کردند. Kubernetes، Istio و Apigee به عنوان چسب در سیسکو گوگل خدمت می کنند.

مشارکت گوگل-سیسکو نباید رد شود – به خصوص از آنجا که بسیاری از آن در اطراف کانتینرها میچرخد. تصویب کانتینرها – به ویژه Kubernetes و Docker – در Surveys RightScale پراکنده شده و به نظر میرسد در برنامه های معماری آینده پخته شده است.در سیستم ابر و فضای ابر خصوصی، مایکروسافت و اوراکل سیستم های سخت افزاری و خدماتی را به عنوان سیسکو و آی بی ام به کار برده اند.

ارائه دهندگان برتر رایانش ابری

پیکای گفته:

ما می خواهیم همه بتوانند از یادگیری ماشین برای نیازهای خود استفاده کنند. اخیرا مشتریان Google Cloud را به Auto ML دسترسی دادیم که آن را برای ثبت نام های پیچیده جدید بسیار آسان تر میکند. از آنجا که چند هفته پیش راه اندازی شد،  بیش از ۱۰،۰۰۰ مشتری آنرا امتحان کرده اند.

در واقع، AutoML بخشی از استراتژی گسترده Google Cloud Platform است. این استراتژی بر استفاده از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی متمرکز است تا بتواند در یک شرکت مستقر شود و سپس در آنجا شکل بگیرد.

AWS با استفاده از روش AI و روش یادگیری ماشین متفاوت است. چرا؟ AWS در حال حاضر در شرکت شما برای محاسبه و ذخیره سازی ابر ذخیره می شود، بنابراین خدمات AI بیشتر از گسترش و اشتراک کیف پول است.مایکروسافت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین و با استفاده از خدمات Azure از اینترنت کار می کند.در همین حال، آی بی ام با پلت فرم واتسون به دنبال تبدیل شدن به بیشتر از یک سیستم عامل مبتنی بر ابر است.اوراکل در حال استفاده از یادگیری ماشین است تا خدمات ابر خود را بیشتر خودکار و خود درمان کند.

نگرانی های مربوط به AI را نادیده نگیرید. دلیل اینجاست : شانس قوی است که شما چندین دستگاه یادگیری و فروشندگان AI را در شرکت خود داشته باشید. در نهایت، مدل های ابر و ماشین های یادگیری را که کار می کنند انتخاب می کنید و این به معنی یک رویکرد نمونه کار است.

 

۷ شرکت برتر رایانش ابری در سال ۲۰۱۸ :

  1. Amazon Web Services

  2.  Microsoft Azure
  3. IBM

  4. Google Cloud

  5. Alibaba

  6. Salesforce

  7. Oracle Cloud

 

۴ روش برای انتخاب ابر در سال ۲۰۱۸

 

4 Methods for Cloud Selection in 2018

بسیاری از متخصصان فناوری موافقند که رایانش ابری ماندگار است. با پیشرفت در امنیت سایبری و درک روشن از نحوه عملکرد ابر، تعداد زیادی از شرکت ها فناوری اطلاعات خود را اصلاح کرده و راه حل های ابری را در سال جاری راه اندازی می کنند. در حقیقت مطالعات اخیر شرکت بین المللی داده نشان می دهد که هزینه‌های راهکار های ابری نسبت به سال گذشته ۲۰% افزایش داشته است. در اینجا چهار روش برای انتخاب ابر در سال ۲۰۱۸ وجود دارد. قبل از آنکه استراتژی ابر را برای امسال ارزیابی کنید و یا فرآیند انتقال به ابر را آغاز کنید، ضروری است به این مسئله توجه کنید که ابرها چطور تکامل یافته اند و در طول سال ۲۰۱۸ چگونه تکامل پیدا می کنند.

 

۱٫با اطلاعات شغلی پایه خودتان شروع کنید

ساده ترین راه برای شروع ادغام راه حل های مبتنی بر ابر در کسب و کارتان، شروع با چیزهای کوچک مانند ایمیل و ذخیره سازی داده است. برای بیشتر شرکت ها این کار به مانند آن است که شما اسناد خود را به صورت کاملا امن در یک هارد دیسک یا دیگر دستگاه های ذخیره داده نگهداری کنید. ابر یک جایگزین آسان و سریع برای هارد دیسک است که گم نمی شود، شکسته یا دزدیده نمیشود. در گذشته بسیاری از شرکت ها به خاطر مسائل امنیتی از ابر ایتفاده نمیکردند. با این حال امنیت ابری بهتر از همیشه بوده و رو به جلو پیشرفت میکند. در حالی که نقض های داده ها در گذشته اتفاق افتاده، منجر به برداشتن گام هایی برای بهبود امنیت آنها بوده است. در حقیقت بسیاری استدلال میکنند که حفظ اطلاعات در ابر نسبت به هارد دیسک امن تر است.

۲٫سرمایه گذاری در خدمات انتقال ابر

انتقال داده ها به ابر ممکن است به عنوان کاری احمقانه به نظر برسد اما سرویس ها و فروشندگانی در دسترس هستند که اطلاعات شما را به سرعت و ایمن منتقل می کنند. با  در نظر داشتن این موضوع، یک فروشنده ابر پیدا کنید که این سرویس را ارائه دهد حتی سرمایه گذاری برای سرویس انتقال ابر باعث صرفه جویی در زمان و پول شرکت شما می شود. این شرکت ها می توانند یک استراتژی ابری خاص برای نیازهای شما ایجاد کنند که باعث کاهش استرس در بخش فناوری اطلاعات می شود اگر آنها سطح مناسبی از منابع را در اختیار نداشته باشند.

۳٫توجه به استفاده از ابر ترکیبی

مدیر عامل شرکت Aporeto، پیش بینی کرد که ابر هیبرید در سال ۲۰۱۸ شایع تر می شود. اصطلاح ابر هیبرید در تعریف آن نسبتا انعطاف پذیر است. اما اساسا، این شخصی است که از هر دو ارائه دهنده ابر عمومی و یک پلت فرم ابر خصوصی یا زیرساخت IT خصوصی استفاده می کند. ابر عمومی به طور مستقل از ابر خصوصی یا زیرساخت فناوری اطلاعات خصوصی عمل می کند، اما برای قابلیت انتقال داده ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. این ساختار مفید است چرا که ابرهای هیبریدی اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر اجزای فردی داشته و انعطاف پذیری را از لحاظ حرکت اطلاعات افزایش دهند. شرکت شما کنترل بیشتری بر اطلاعات ذخیره شده دارد، به این معنی که داده های شما برای مدیریت راحت تر و امن تر خواهد بود، در صورتی که عمدتا در شبکه ابر خصوصی ذخیره می شوداگر شما توانایی استفاده از یک ابر هیبریدی دارید، انعطاف پذیری و سفارشی سازی به تنهایی باعث می شود که ارزش آن را به عنوان یک راه حل مورد توجه قرار دهید.

۴٫ انتقال ابری در طول زمان

رهبران اندیشه هم در زمینه انتقال به ابر عجله نمی کنند.مارک هرد در این صنعت شناخته شده است و به شرکت ها و مشتریان آینده نگر مشاوره می دهد ، در حالی که صنعت به تدریج به ابر منتقل میشود، مهم است که عجله نکنند. اگر چه استفاده از ابر به سرعت در حال رشد است، شرکتهای ابری مانند اوراکل همچنان به ارائه نرم افزارهای محلی می پردازند، در حالی که به مشتریان فشار می آورند که سریع تر مهاجرت کنند.

 

درباره‌ی admin

پست‌های مرتبط

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *